سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

90/10/20
4:58 ع

10 نکته جالب درباره رهبر کره شمالی


به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع رسانی استرالیا نیوز به مناسبت درگذشت کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی موارد جالبی از زندگی او را منتشر کرده است.

1.
اولین مطلبی که این پایگاه اینترنتی به آن اشاره کرده مشخص نبودن تاریخ و محل تولد، کیم جونگ ایل است. دراین گزارش آمده است: به نظر می رسد هیچ کس دقیقا نمی داند کجا و کی رهبر کره به دنیا آمده است. براساس آنچه خانواده او در بین مردم و مطبوعات منتشر کرده اند کیم جونگ ایل در سال 1942 در روستایی در کنار کوهستان پائکتو کره شمالی به دنیا آمده اما ساکنان شوروی می گویند، مدارک و اوراق آنها نشان می دهد کیم در سال 1941در روستای ویاتسکویه سیبری متولد شده است. بنابر ادعای کره ای ها به هنگام تولد کیم، یک پرستو در آسمان مژده آمدن بهار را سر داده، ستاره جدیدی در آسمان کره دیده شده و علاوه بر آن، دو رنگین کمان نیز در آسمان خودنمایی کرده اند.

2.
اولین حضور تأیید شده کیم جونگ ایل در ملأ عام به اوایل دهه 70 میلادی برمی گردد که او در حال سپری کردن تعطیلات در کشور مالت بوده است، جایی که وی از دوم مینتوف نخست وزیر مالت به طور خصوصی زبان انگلیسی آموخت.

3.
در سال 1994 وقتی او جانشین پدر خود کیم ایل سونگ شد تا رهبری کره شمالی را در دست بگیرد، به او بیش از 200 لقب رسمی اعطا شد. القابی نظیر "ستاره راهنمای قرن 21"، "ژنرال اعظمی که از آسمان نازل شده"، "سیاستمدار شگفت انگیز"، "فرمانده همیشه پیروز"، "اراده آهنین" و "عالیترین تجسم عشق انقلاب".

4.
وقتی اولین زمین گلف پیونگ یانگ در سال 1994 افتتاح شد، افتخار انجام اولین بازی نصیب کیم ایل شد. پس از بازی عنوان شد او عملکرد خیره کننده ای داشته و گفته شده 17 محافظ رهبر کره شاهد عملکرد چشمگیر او بوده اند.

5.
در سال 2006، آمریکا در واکنش به آزمایش موشک هسته ای کره شمالی، تحریم ها علیه این کشور را تشدید کرد. آمریکا که از علاقمندی رهبر کره به کالاهای لوکس اطلاع داشت، برای ضربه زدن به او ورود 60 قلم کالا و خدمات لوکس از قبیل قایق های تفریحی(کرجی)، قایق موتوری و حتی تمبرهای نادر را به کره شمالی ممنوع کرد.

6.
علاوه بر این آمریکا ورود تلویزیون های بزرگتر از 74سانتی متر به کره شمالی را نیز ممنوع کرد، این هم در جهت تحت تأثیر قرار دادن سبک زندگی کیم جونگ ایل بوده است. رهبر کره شمالی عاشق فیلم بود، او مجموعه ای شامل 20 هزار فیلم ویدیوئی و دی وی دی از جمله رمبو، جمعه سیزدهم و مجموعه کامل آثار الیزابت تیلور را داشت.

7.
در سال 1987، کیم جونگ ایل دستور ربایش شین سانگ اوکی کارگردان اهل کره جنوبی و همسرش چویی اون هی را صادر کرد تا این دو ورژن سوسیالیستی فیلم گودزیلا، فیلم مورد علاقه رهبر کره را بسازند.

8.
ارمانو فورلاینس، سرآشپز ایتالیایی که زمانی مستقیما برای رهبر کره کار می کرد در مورد تجارب و خاطرات خود کتابی منتشر کرده است. او در کتابش به برخی عادات غذایی کیم ایل اشاره کرده است. سرآشپز برای خرید خاویار به ازبکستان فرستاده می شد، برای خرید گوشت به دانمارک و برای خرید انگور به چین و برای خرید انبه و پاپایا (انبه هندی) به تایلند فرستاده می شده است. پزشک سابق رهبر کره شمالی نیز گفته است، گروهی متشکل از 200 دانشمند برای تهیه و گردآوری رژیم غذایی کاملی که تضمین کننده عمر طولانی مدت کیم باشد برای او کار می کردند.

9.
در سال 2000 میلادی یک نوع غذای جدید که توسط کیم جونگ ایل ابداع شد و گوگیگ یوپبانگ نام داشت به مردم کره شمالی معرفی شد. در توصیف آن گفته می شد این غذا دو نان با گوشت است اما همان همبرگر مرسوم با ظاهری عجیب و غریب بود. در سال 2006، کیم جونگ ایل در تلاش برای جبران و مقابله با کمبود مواد غذایی، انقلاب دیگری در حوزه غذایی ایجاد کرد و آن پرورش و تولید خرگوش های بزرگ بود.

10.
یک وب سایت دولتی یک بار مدعی شد، رهبر کره شمالی هرگز نیازی به قضای حاجت ندارد! اما منبع این خبر بعدها حذف شد.


  

90/10/20
4:31 ع

داستان ولنتاین

ولنتاین در قرن اول میلادی در روم زندگی می کرد...

در آن زمان روم تحت سلطه پادشاهی جنگجو به نام کلادسیوس بود که دوست داشت سربازان برای حضور سپاهش در جنگ داوطلب شوند ولی مردها نمیخواستند بجگند، و کلادسیوس این کمبود سرباز را ناشی از سستی مردها در ترک عشق می دانست، پس همه نامزدی ها و ازدواج ها ملغی اعلام کرد همانطور که گفته شد ولنتاین که در آن زمان یک کشیش بود با او به مبارزه برخاست و به همراه ماریوس مقدس عزم خود را جزم کردند تا زوج های جوان را به طور سری به عقد هم درآورند پس از با خبر شدنِ پادشاه از این قضیه برای سر والنتین مقدس جایزه تعیین شد و او زندانی شد.

وقتی در زندان بود بسیاری از کسانی که او آنها را به عقد هم در آورده بود به دیدنش رفتند. آنها گل و نامه های محبت آمیز خود را از بالای دیوار زندان پرتاب می کردند. تا اینکه سرانجام در فوریه سال 269 قبل از میلاد به قتل رسید . یکی از ملاقات کنندگان او دختر زندانبان بود، روزها به دیدارش می آمد و چند ساعتی با هم صحبت میکردند روزی که قرار بود والنتاین کشته شود نامه ای برای تشکر از دختر زندانبان نوشت که با جمله “Love from your valentine” خاتمه یافت.

در سال 496 بعد از میلاد، پاپ جلاسیوس 14 فوریه را به افتخار او روز ولنتاین نامید. از سالها قبل روز 14 فوریه کسانی که یکدیگر را دوست داشته اند برای هم هدایایی ساده ای چون گل می فرستادند. و امروز در اکثر نقاط جهان این روز رو جشن می گیرند و عشاق در این روز با خریدن هدایایی مثل شکلات و عروسک که اکثرا خرس هست و شاخه گل رز و کارت تبریک ولنتاین بهم علاقشون رو نشون میدن.




روز عشاق در ایران باستان



سپندار مذگان" یا "اسفندار مذگان" نام داشته است. فلسفه بزرگداشتن این روز به عنوان "روز عشق" به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را سی روز حساب می کردند و علاوه بر اینکه ماه ها اسم داشتند، هریک از روزهای ماه

نیز یک نام داشتند. بعنوان مثال روز اول "روز اهورا مزدا"، روز دوم، روز بهمن ( سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم اردیبهشت یعنی "بهترین راستی و پاکی" که باز از صفات خداوند است، روز چهارم شهریور یعنی"شاهی و فرمانروایی آرمانی" که خاص خداوند است و روز پنجم "سپندار مذ" بوده است. سپندار مذ لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندار مذگان را بعنوان نماد عشق می پنداشتند. در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می شده است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می شد، جشنی ترتیب می دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلا شانزدهمین روز هر ماه مهر نام داشت و که در ماه مهر، "مهرگان" لقب می گرفت. همین طور روز پنجم هر ماه سپندار مذ یا اسفندار مذ نام داشت که در ماه دوازدهم سال که آن هم اسفندار مذ نام داشت، جشنی با همین عنوان می گرفتند. سپندار مذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند.


  

90/10/20
4:29 ع

سیزده راه ساده برای رفع خستگی در محل کار
آیا تا به حال به این نکته توجه کرده اید که در ساعاتی از روز در محل کار، رخوت و بی حوصلگی بر شما حاکم شده و توان انجام کارها را به صورت مناسب و پویا ندارید ؟ آیا این احساس رخوت بیشتر در ساعات بعد از ظهر برای شما اتفاق می افتد ؟
خستگی و کسالت در ساعات بعد از ظهر، یک پدیده رایج در بین افراد است که اگر بتوان بنحوی بر این احساس غلبه کرد، می توان به شکلی پویاتر و با بازدهی بیشتر در ساعات بعد از ظهر در محیط کار حضور داشت. در ادامه به 13 روش موثر برای غلبه بر این پدیده اشاره می کنیم.
1- به مدت ده دقیقه محل کار خود را ترک کرده و در فضای آزاد زیر نور آفتاب بنشینید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
می توانید نهار خود را در فضای آزاد میل کنید و کمی پیاده روی نمائید. با این کار علاوه بر اینکه ویتامین D مورد نیاز بدن خود را از نور آفتاب جذب می کنید (که باعث جلوگیری از بروز پوکی استخوان و بسیاری از سرطان ها می شود)، مقدار ملاتونین تولید شده در بدن در طول روز را که به هورمون خواب مشهور است، کاهش می دهید که باعث رفع خواب آلودگی و رخوت می شود.
2- در وعده نهار خود از پروتئین های انرژی زا به جای کربوهیدرات های انرژی بر، استفاده کنید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
تا می توانید از مصرف نان و مواد نشاسته ای که سرشار از کربوهیدرات ها هستند، اجتناب کنید. یک سالاد به همراه تخم مرغ آب پز که مقداری پنیر نیز به آن اضافه شده است، می تواند یک وعده غذایی مناسب و انرژی زا باشد.
3- چای بنوشید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
چای و نوشیدنی های کافئین دار می تواند خستگی و رخوت را برطرف نماید و شما را شاداب سازد. بنابراین توصیه می  کنیم بسته های چای با طعم های مختلف و یک فنجان زیبای مخصوص در محل کار به همراه خود داشته باشید و نوشیدن چای را جزء برنامه های روتین عصرانه خود قرار دهید و از آن لذت ببرید. البته چنانچه می خواهید خواب شبانه خوبی داشته باشید، مصرف چای غلیظ و قهوه را در ساعات نزدیک به غروب کاهش دهید.
4- میز کار خود را تمیز کنید و ایمیل هایتان را مرتب نمائید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
از آنجا که تمیز کردن میز کار و فعالیت های مشابه آن، نیاز به تمرکز زیاد و یا فکر کردن ندارند، می تواند در زمانی که شما احساس رخوت و بی حوصلگی می کنید شما را سرگرم کند و مرتب شدن میز کارتان، می تواند برایتان انرژی زا و فرح بخش باشد.
5- از یک دوست صمیمی یا اعضای خانواده خود یاد کنید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
پنج دقیقه تماس تلفنی با یک دوست صمیمی، همسر، پدر، مادر و یا هریک از اعضای خانواده، می تواند انرژی دوباره برای انجام کارها را به شما بدهد.
6- یک قطره عرق یا روغن نعناع کف دست خود بریزید!
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
بوی نعناع یکی از رایحه های انرژی زاست. یک قطره عرق یا روغن نعناع را کف دست خود ریخته و دستان خود را به هم بمالید و بعد با دست صورت خود را مالش دهید.
7- حرکات کششی انجام دهید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
دستان خود را در هم قفل کرده و بدن خود را به سمت جلو، بالا و عقب کشیده و نفس عمیق بکشید. این حرکات را تا دو دقیقه تکرار کنید.
8- تکه ای شکلات میل نمائید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
شکلات علاوه بر اینکه حاوی مقادیر زیادی کافئین است که تاثیر مستقیم بر رفع خستگی و شادابی فرد دارد، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد. شکلات جزء خانواده آجیل ها محسوب می شود که مقادیر بالایی چربی سالم، آنتی اکسیدان، فیبر و منیزیوم برای بدن فراهم می کند.مصرف شکلات برای بیماران قلبی نیز توصیه می شود.
9-  آدامس بجوید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
جویدن آدامس طعم دار مانند آدامس نعنایی تند می تواند به شادابی شما کمک کند. همچنین جویدن آدامس غدد بزاقی دهان را تحریک کرده و بزاق بیشتری تولید می شود که منجر به تمیز شدن دهان و از بین رفتن باکتری ها می گردد. توصیه می شود تا حد امکان از آدامس بدون شکر استفاده شود.
10- فعالیت های گروهی انجام دهید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
ما انسان ها موجودات اجتماعی هستیم و تعامل با دیگران باعث شادابی و سرزندگی ما می شود. بنابراین یک فعالیت اجتماعی هیجان انگیز که با دیگر همکاران در طول روز انجام می شود، می تواند انرژی زا و مفید باشد.
11- به مدت ده دقیقه ورزش های ایزومتریک انجام دهید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
منظور از ورزش های ایزومتریک، حرکاتی است که در آن ماهیچه های بدن را منقبض و سفت کرده و نگه می داریم. به عنوان مثال بازوی خود را به سمت بیرون کشیده، بالا ببرید و به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. این حرکات را می توانید با عضلات کتف، سینه، شکم، شانه ها و کمر انجام دهید.
12- یک گیاه رزماری در محل کار خود نگه دارید.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
مطالعات نشان داده که رایحه رزماری انرژی زا است و باعث شادابی می شود. علاوه بر این نگهداری یک موجود زنده و در حال رشد در محیط، باعث ارتقاء روحیه و شادابی می شود. یک برگ کوچک از این گیاه را با دست فشار دهید تا رایحه آن در محیط پخش شود.
13- یک اسنک عصرانه میل کنید که گردش خون را در بدنتان بهتر کند.
13-ways-to-beat-the-afternoon-salemzi
یک اسنک که ترکیبی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات می باشد می تواند قند خون شما را بالا برده و به مدت طولانی بالا نگه دارد. از خوردن موادی که سرشار از گلیسرین هستند اجتناب کنید زیرا برای مدت کوتاه قند خون را بالا می برند و بعد از آن به شدت افت می کند.

امیدواریم با بکارگیری موارد بالا بعد از ظهرهایی شاداب و پر انرژی را در محل کار تجربه کنید.


  

90/10/11
5:44 ع

آدم‌های موفـق با دیـگران 30 فـرق دارند


آدم های موفق خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :


1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آنها را نمی‌بینند.

2.
از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

3.
روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.

4.
هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.

5.
مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.

6.
سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.

7.
به ندرت از چیزی شکایت می‌کنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.

8.
سرزنش نمی‌کنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آنها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.

9.
وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌کنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می‌کنند.

10.
همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه‌ریزی کرده و فکر می‌کنند تا وقتی که کارشان را انجام می‌دهند استرس کمتری داشته باشند.

11.
خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند.

12.
بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت‌انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می‌کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی‌گذارند زندگی‌شان اتوماتیک‌وار سپری شود.

13.
به‌وضوح و دقیقا می‌دانند که چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی می‌کنند به جای اینکه صرفا تماشاگر زندگی باشند.

14.
بیشتر از آنکه تقلید کنند، نوآوری می‌کنند.

15.
در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی‌کنند و زندگی‌شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی‌دهند.

16.
آنها دانش‌آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می‌کنند. آنها از راه‌های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می‌گیرند.

17.
همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.

18.
دقیقا می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی‌شان را با از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر پریدن از دست نمی‌دهند.

19.
ریسک‌های حساب‌شده‌ای انجام می‌دهند؛ ریسک‌های مالی، احساسی و شغلی.

20.
با مشکلات و چالش‌هایی که برایشان پیش می‌آید سریع و تاثیرگذار روبه‌رو می‌شوند و هیچ وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی‌کنند. با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می‌برند.

21.
منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی‌مانند تا آینده‌شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می‌سازند.

22.
وقتی بیشتر مردم کاری نمی‌کنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینکه مجبور به کاری بشوند، عمل می‌کنند.

23.
بیشتر از افراد معمولی روی احساسات‌شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ‌گاه برده احساسات‌شان نمی‌شوند.

24.
ارتباط‌گرهای خوبی هستند و روی رابطه‌ها کار می‌کنند.

25.
برای زندگی‌شان برنامه دارند و سعی می‌کنند برنامه‌شان را عملی کنند. زندگی آنها از کارهای برنامه‌ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.

26.
در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می‌خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می‌فهمند.

27.
ارزش‌های زندگی‌شان معلوم است و زندگی‌شان را روی همان ارزش‌ها بنا می‌کنند.

28.
تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می‌دانند که پول و موفقیت مترادف هم نیستند. آنها می‌دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی‌ها خیال می‌کنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته‌اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.

29.
اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده‌اند. آنها قوی هستند و از اینکه راهی را می‌روند که کمتر کسی می‌تواند برود، شاد می‌شوند.

30.
از خودشان مطمئن هستند.


  

پیام رسان

+ نظر شما در مورد تصویر برهنه منتشر شده گلشیفته فراهانی در مجله فیگارو و فیس بوک چیست؟ http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/22484_831.jpg

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
آذر 90[5] زمستان 90[11] دی 90[14] آرشیو خواندنیهای جالب[2] هفته آخر دی 90[1] برند های معروف جهان[1] تاریخچه حرم امام حسین(ع)-کربلا[1] مراسم تشییع جنازه رهبر فقید کره شمالی[1] بهمن 90[13] نادرترین عکس های رنگی از هیتلر و دوران نازی ها[1] تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی![1] تصاویـری هیجان انگیـز از مسابقـات رالـی داکـار 2012[1] نقاشی های بی نظیر[1] جوک های جدید پیامکی[1] خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان[1] تصاویر جالب و دیدنی از شکار لحظه های ناب[1] تصاویری از هنـدوستان و ساکنـان آن[1] جنـگل های رویـایی از سراسر جـهان[1] ماجرای رابطه جنسی کارگردان مشهور با دختری 13 ساله[1] مامان و بابا[1] قصر های با شکوه میلیاردر های جهان[1] لوکس ترین قطار دنیا[1] درگذشتگان نامی سال 2011[1] فرشته های کوچولو...عکس های زیبا از کودکان[1] داستانهای کوتاه و خواندنی[2] تصویر برهنه گلشیفته فراهانی[1] گفته های بهزاد فراهانی در مورد برهنه شدن دخترش گلشیفته فراهانی[1] تن فروشی دخترهای عربستانی در تانکر های نفت![1] پسری که کاندیدای دختر شایسته انگلستان شد![1] عکس صورت کتک خورده نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد[1] مجازات تجاوز پدر به دختر 3 ساله اش[1] ملکه زیبایی مراکش از بازیگری کنار کشید.[1] حمله مسلحانه دزدان نقابدار به بانک[1] برهنه شدن 3 زن اوکراینی برای اعتراض به سیاست های اقتصادی[1] کتایون ریاحی و لاله اسکندری در جشن مهر آفرین[1] میلیاردرهای خوشبو! جرارد و آلن ورثیمر[1] بیایید گذشته ها را فراموش کنیم...[1] 91[3] اردیبهشت 91[3] فروردین 91[1] اسفند 90[4] دی 93[1]
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ