سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

90/11/27
4:28 ع

از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چند اصل بنا کردی؟ 

فرمود چهار اصل: 
 
  دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم

دانستم که خدا مرا میبیند پس حیا کردم

 دانستم که کار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش کردم

 دانستم که پایان کارم مرگ است پس مهیا شدم


  

90/11/27
4:24 ع

 

 

جشن اسفندگان.jpg
 

جشن اسفندگان (سپندارمذگان) یکی از جشن‌های ایرانی است که در روز 5 اسفند برگزار می‌شود. ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده‌است که ایرانیان باستان روز پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین می‌دانستند. اگرچه منابع کهن از جمله ابوریحان این جشن را در روز پنجم اسفند ذکر کرده‌اند. ولی با توجه به تغییر ساختار تقویم ایرانی در زمان خیام که پس از ابوریحان میزیست، و سی و یک روزه شدن شش ماه نخست سال در گاهشماری ایرانی، تاریخ ذکر شده در منابع کهن را باید به روز رسانی کرد. امروز بعضی زرتشتیان آنرا در روز اسفند (سپندارمذ - پنجمین روز) از ماه اسفند (سپندارمذ) برابر با بیست و نهم بهمن در گاهشماری خورشیدی امروزین برگزار میکنند. اما موبد کورش نیکنام برگزاری جشن‌ها با استفاده از گاهشماری‌های سنتی با ماه‌های 30 روزه را بی‌توجهی به دانش نجوم و دستاوردهای خیام و موجب ناهماهنگی‌ در جشن‌ها دانسته و لزوم توجه به گاهشماری ملی و رسمی با ماه‌های 31 روزه را یادآور شده است. 

بسیاری از پژوهشگران ایران شناس از جمله استادان ابراهیم پور داود، جلیل دوستخواه، رضا مرادی غیاث آبادی، جلال خالقی مطلق و پرویز رجبی زمان درست این جشن را پنجم اسفند می‌دانند و ابداعات جدید در انتقال آن به 29 بهمن را نادرست می‌انگارند. (بنگرید به فهرست منابع و پیوند به بیرون در پایین همین صفحه).

استاد ابراهیم پورداود در سال 1341 خورشیدی، روز پنجم اسفند و جشن اسفندگان را به عنوان «روز پرستار» پیشنهاد داد که پذیرفته شد و در تقویم رسمی نیز ثبت گردید. ایشان خود در این باره نوشته‌اند: "در میان جشن‌های بزرگ ایران باستان، سپندارمذگان جشنی است در پنجمین روز از اسفندماه. همین روز شایسته و برازنده است که جشن پرستاران میهن ما باشد". (پورداود، ابراهیم، مجموعه مقالات آناهیتا، انتشارات دانشگاه تهران، تهران، 1342، ص 165) و

هم‌اکنون بعضی از زرتشتیان ایران، روز سپندارمذ (پنجم) از ماه سپندارمذ (اسفند) را روز 29 بهمن و روز جشن سپندارمذگان می‌دانند که نادرست است چرا که جشن‌ها و فاصله‌های میان آنان در نوشته‌های کهن ایرانی دارای تعریف و اندازه‌های مشخصی است که به مانند دانه‌های یک زنجیر در پیوستگی کامل با یکدیگر هستند. تغییر جای یکی از آنان، موجب گسست همه این رشته خواهد شد.

این پیوستگی چنانکه در منابع ایرانی آمده به این شکل است که جشن سده پس از 40 روز از شب یلدا یا چله، و پس از 100 روز از اول آبان قرار دارد. همچنین جشن سده، پیش از 25 روز از جشن اسپندگان است.

 

در گاه‌شماری‌های گوناگون ایرانی، علاوه بر این که ماه‌ها نام داشتند، هریک از روزهای ماه نیز یک نام داشتند. برای نمونه روز نخست هر ماه «روز اورمزد»، روز دوم هر ماه، روز بهمن (سلامت، اندیشه) که نخستین صفت خداوند است، روز سوم هر ماه، اردیبهشت یعنی «بهترین راستی و پاکی» که باز از صفات خداوند است، روز چهارم هر ماه، شهریور یعنی «شاهی و فرمانروایی آرمانی» که خاص خداوند است و روز پنجم هر ماه، «سپندارمذ» بوده‌است. سپندار مذ لقب ملی زمین است. یعنی گستراننده، مقدس، فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت به همه عشق می‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان می‌دهد. به همین دلیل در فرهنگ باستان اسپندارمذگان را به‌عنوان نماد مهر مادری و باروری می‌پنداشتند.

در هر ماه، یک بار، نام روز و ماه یکی می‌شده‌است که در همان روز که نامش با نام ماه مقارن می‌شد، جشنی ترتیب می‌دادند متناسب با نام آن روز و ماه. مثلاً شانزدهمین روز هر ماه، «مهر» نام داشت و که در ماه مهر، «مهرگان» لقب می‌گرفت و می‌بینیم که چگونه هر جشنی با معنی و مفهوم عمیق خود برای مردم شادی می‌آفرید.

روز آبان در ماه آبان جشن «آبانگان» است یعنی جشن ستایش آب و روز آذر در ماه آذر جشن «آذرگان» است یعنی جشن ستایش آتش و همین طور روز پنجم ماه دوازدهم (اسفند)، «سپندارمذ» یا «اسفندار مذ» نام داشت که جشنی با همین عنوان می‌گرفتند. «سپندارمذگان» روز زن و زمین است.

روز پنجم اسفندماه در همه گاه‌شماری‌های ایرانی به عنوان روز جشن اسپندار مذگان شناخته می‌شود.

در باور ایرانى مرد داراى قدرت مردانگى و تفکر و خردورزى بیشترى است، در برابر آن زن نیز داراى مهر ورزى، عشق پاک، پاکدامنى و از خودگذشتگى فراوان ترى است که هر یک از این دو به تنهایى راه به جایى نبرده و حتى روند پویایى گیتى را هم به ایستایى مى کشانند. اگر مردان بدنه هواپیماى خوشبختى اند، زنان موتور آن اند که پیکره بى موتور و موتور بى بدنه هیچ کدام به تنهایى به اوج سعادت نمى رسند بلکه ذره اى حرکت و جنبش هم برایشان ناممکن است. اشوزرتشت خوشبختى بشر را وابسته به میزان دانش و خرد انسان مى داند نه جنسیت و قومیت و رنگ و نژاد و از دیدگاه وى همه انسان‌ها _ همه زنان و مردان _ داراى حقوق برابرند. او دختران را در گزینش همسر آزاد شمرده و عشق پاک و دانش نیک را دو معیار اصلى مى داند و خوشبختى همسران جوان را در زندگى زناشویى در این مى داند که هر یک بکوشند تا در راستى از دیگرى پیشى جویند

 متن بالا برگرفته از سایت ویکی پدیا میباشد




  

90/11/17
2:37 ع

ازدواج شیطانی مرد آدم‌خوار و زن خون آشام در سوییس 


- ایساکین جانسون سر عاشق قبلی خود که مادر پنج فرزند بود را خورد و در اینترنت بابت آن پز داد
- میشل گاستافسون مردی را کشت و خونش را نوشید
- مسئولان اعلام نکرده اند ازدواج این دو نفر قانونی است یا نه

به گزارش آپام،به نوشته دیلی میل : زوج کاملا شیطانی سوئیسی، یک هم جنس خوار و یک شیطان پرست خون آشام در یک بیمارستان روانی با هم ازدواج کردند.
ایساکین جانسون 33 ساله از میشل گاستفسون، خون آشام 23 ساله درخواست ازدواج کرد تا با ازدواج خود شهر را در شوک و بهت فرو ببرند.


او هلی کریتنسن مادر پنج فرزند را که آن موقع دوست دختر وی بود به قتل رساند، سرش را برید و بخش هایی از بدنش را خورد بعد از آن در اینترنت با افتخار از این کار خود یاد کرد.
میشل گاستفسون هم پدر مجردی را کشت و خونش را نوشید، سپس قبل از دستگیری به جرم خود در اینترنت اعتراف کرد و عکسی انداخت که قطرات خون را که از لبانش راه گرفته بودند نشان می داد او در این عکس شمشیر قدرت و یک خنجر نیز به دست گرفته بود.

ایساکین جانسون ، میشل گاستفسون


  

90/11/17
8:0 ص

برگـزاری جشن باستـانی سـده، در شهر کـرمان


امسال هم زرتشتیان کرمانی در جشن باستانی و باشکوه سده سوزان، آتش به جان سوز زمستان کویر زدند و با پاسداشت آئین کهن ایرانیان باستان راه بهار را هموار کرده و صد روز مانده به نوروز را به جشن نشستند. جشن سده امسال در شامگاه دوشنبه دهم بهمن با شکوه همیشگی و هر ساله خود، در باغچه بداغ آباد واقع در خیابان سده شهر کرمان برگزار شد. این جشن پیش از آتش افروزی، با مراسمی ویژه در سالن سرپوشیده بداغ آباد همراه بود که جمعیت زیادی از عموم مردم کرمان، دوشادوش زرتشتیان، نظاره گر آن بودند.

برگزاری جشنهای مختلف در میان ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده؛ جشنهایی با یک ویژگی‌ مشترک و اینکه همگی در پیوند با پدیده ‌های طبیعی، کیهانی و اقلیمی بوده اند. از جمله، آیین سده سوزی بوده که با سرور و شادی که به همراه دارد، نمونه کامل یک جشن اصیل و تمام عیار ایرانی است. اوستاخوانی، نیایش در روز مهر، اجرای گروه سازهای پوستی "اهورا"، نقاله خوانی، شاهنامه خوانی و در خاتمه آتش افروزی از برنامه های جشن سده سوزی است.

به گواه متون تاریخی، سده جشن پیدایش آتش است. درباره دلیل برگزاری این جشن توسط ایرانیان باستان؛ در برخی از روایات تاریخی آمده که چون صد روز که از زمستان بزرگ می‌ گذشت ایرانیان جشن سده را برپا می‌ کردند (در تقویم کهن ایرانیان مهرآیین، زمستان 150 روزه و تابستان 210 روزه بوده است. از ابتدای زمستان (اول آبان ماه) تا 10 بهمن که جشن سده‌ است، 100 روز و از 10 بهمن تا نوروز و اول بهار 50 روز و 50 شب بوده ‌است).

جشن سده از جمله جشنهای کهن ایران بوده که از دهها سال قبل از اسلام در ایران رواج داشته چراکه ایرانیان همواره به 4 رکن مقدس که یکی از آنها آتش بوده احترام می گذاشته اند. این جشن اگرچه در شهرهای دیگر ایران مثل یزد، شیراز و اصفهان نیز برگزار می شود اما هیچکدام از این مناطق از شکوه و عظمت جشنهای کرمان برخوردار نیست.

مسئول هماهنگ کننده جشن روز سده انجمن زرتشتیان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این جشن 200 سال است که به صورت مداوم و بدون وقفه در کرمان در حال برگزاری است، می گوید: در گذشته این آیین در جاده کوهپایه و در محلی به نام "باب کمال" برگزار می شده اما 80 سال است که جشن سده در محل فعلی آن در حال برگزاری است. وی با بیان اینکه عظمت جشن سده در کرمان در دنیا بی نظیر است اظهار می دارد: حتی در کشور هندوستان هم که زرتشتیان زیادی دارد، این جشن به شکوه سده سوزی کرمان برگزار نمی شود.







































































































































منبع: پرشین استار


  

90/11/13
6:0 ع

 

بسم رب المهدی

خجسته سالروز تاجگذاری یگانه منجی بشریت،

حضرت عشق؛

مهدی موعود(عج)

بر منتظران ظهورش و تمامی شیفتگانش

مبارک باد

این الطالب بدم المقتول بکربلا...


  

90/11/13
5:26 ع

انتشار تصاویری از دختر هوگو چاوز جنجال برانگیز شد 

انتشار تصاویری از دختر هوگو چاوز ، رئیس جمهور ونزوئلا در اینترنت خشم مردم این کشور را بر انگیخته است .

دختر هوگو چاوز

تابناک: دختر 14 ساله هوگو چاوز با انتشار تصویری از خود در حالی که صورت خود را با اسکناس دلار پوشانده است ، خشم مردم ونزوئلا را که تصویری انقلابی از چاوز و خانواده اش دارند را برانگیخته است .

در همین حال «گاردین » گزارش داده است که در هفته جاری انتشار تصاویر «روزینز چاوز» ، به یکی از بحث های اصلی مردم در ونزوئلا تبدیل شده است . انتشار این تصاویر از آنجا دردسر ساز شده است که هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا ، مدت های مدیدی است که می کوشد دلار را از مبادلات ارزی این کشور حذف کند و بسیاری از مردم این کشور برای سفر و کارهای ضروری خود نمی توانند به اندازه کافی دلار تهیه کنند .

بسیاری از شهروندان ونزوئلا با نشان دادن اعتراض خود در محیط های مجازی به این عمل دختر چاوز، نوشته اند در حالی که آنها نمی تواند به اندازه نیازشان «بولیوار» واحد پول این کشور را با دلار معاوضه کنند ، دختر رئیس جمهور با دلارهایی در دست تصویر یادگاری منتشر می کند .

بر اساس قانونی که در سال 2003 در ونزوئلا تصویب شده است ، مردم این کشور در سال فقط می توانند 3000 دلار با پول ملی این کشور معاوضه کنند . این در حالی است که برخی از شهروندان این کشور برای به دست آوردن یک دلار هم باید به بازار سیاه کاراکاس مراجعه کنند .
دختر 14 ساله چاوز در گذشته هم تصاویری از خود و یک خواننده موسیقی پاپ را منتشر کرده بود که برای مردمی که تصور یک زندگی انقلابی و ضد غربی از خانواده رئیس جمهور را دارند پذیرفتنی نبود.


  

90/11/13
5:0 ع

نسخـه ای زنـده از عروسـک بـاربـی !


به تازگی، بحث نسخه زنده از عروسک باربی در اینترنت رونق گرفته است. او یک دختر 16 ساله آمریکایی به نام Kotakoti است که با چهره ای زیبا، اندام ظریف و باریک و ویژگی های مشابهی از عروسک باربی توانسته است این عنوان را برای خود حفظ کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 



گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


  

90/11/13
11:36 ص

بوسیدن فاطمه معمتد آریا توسط مجری فرانسوی 

فاطمه معتمدآریا بازیگر سینمای ایران که طی سالهای اخیر با اقدامات و نظرات پرحاشیه خود توانسته بود نظر سینماگران غرب را به خود جلب کند، جایزه «هانری لانگ لوا» فرانسه را دریافت کرد.

بوسیدن فاطمه معمتد آریا

مسئولان این جشنواره دلیل خود را برای اعطای این جایزه به بازیگری که در سالهای اخیر، فیلم قابل توجهی را بازی نکرده حفظ ارزش های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح هنر سینما دانسته اند !

معتمدآریا پس از دریافت جایزه اش با کنایه گفت: همه ما امشب دلیلی مشترک برای با هم بودن داریم. بی آنکه بیاندیشیم به چه زبانی حرف می زنیم و در کدام کشور زندگی می کنیم و از کجای جهان به اینجا آمده ایم. بی آنکه بگوئیم در سرزمین مان سیاست مداران چه چیز را بین خودشان بده بستان می کنند !!!

وی که چندی قبل مشکل سینمای ایران را نداشتن برخی صحنه های و اتفاقات خاص (!) همچون بوسیدن زن و مرد توسط یکدیگر دانسته بود، بعد از بوسیده شدن توسط مجری مرد مراسم واکنشی جالب از خود نشان می دهد تا ظاهرا تاکید کند، مشکلات سینمای ایران در حال حل شدن است.


  

90/11/8
5:14 ع

تصاویـری زیبـا از طبیـعت ناحیـه سیبـری


ناحیه سیبری را بیشتر بعنوان یک منطقه سردسیر می شناسند در حالیکه طبیعت این منطقه که به "سرزمین خفته" مشهور است شاید از بکرترین مناطق دنیا باشد. سیبری نام سرزمینی بسیار گسترده با مساحت 12.800.000 کیلومتر مربع در بخش آسیایی روسیه است. سیبری تقریباً تمامی ناحیه? شمال آسیا را در بر می‌گیرد. این ناحیه از رشته‌کوه اورال به سوی شرق امتداد یافته و تا اقیانوس آرام می‌رسد. از سوی شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب به تپه‌های شمال و مرکز قزاقستان و مرزهای مغولستان و چین محدود می‌گردد.

از نظر جغرافیایی، سیبری سرزمین جنگل‌های انبوه، رود‌های پر آب و دشت‌های یخ زده‌ است. زمستان‌های بسیار سرد سیبری و تابستان‌های تقریباً داغ آن باعث شده تا قرن‌ها جمعیت چندانی در آن زندگی نکند اما با تمام این اوصاف این منطقه حدود 40 میلیون نفر سکنه دارد. سیبری یک سرزمین صاف و هموار است و بخش بزرگی از آن را دشت‌ها تشکیل داده اند؛ مرتفع‌ترین نقطه? آن یک آتشفشان فعّال در شبه جزیره کامچاتکا با ارتفاع حدود 4649 متر از سطح دریا است.

سیبری زمستان‌هایی بسیار سرد دارد؛ به طوریکه گاه در زمستان‌ها دمای هوای این منطقه تا 67− درجه? سلسیوس نیز می‌رسد و این منطقه به سردترین نقطه? مسکونی زمین تبدیل می‌شود. تابستان‌های این منطقه هم نسبتاً داغ هستند. در کل سیبری به عنوان منطقه‌ای سردسیر شناخته می‌شود ولی بطور کلی مناطق خاصّی در شمال و خاور سیبری بسیار سردسیر هستند.

سیبری سرزمین جنگل‌های انبوه ‌است. جنگل‌های تایگا که بیش تر از درختان سرو و مخروطیان دیگر تشکیل شده‌اند، جنوب سیبری را در بر گرفته‌اند. کشاورزی تنها در بخشی از جنوب سیبری رواج دارد و در جنوب غربی آن دانه‌های خوراکی از جمله گندم در قالب کشتزار‌های بزرگ کشت می‌شوند. گذشته از این معادن بسیاری در سیبری وجود دارند و بخش عمده? زغال سنگ و طلای روسیه از معادن این منطقه استخراج می‌شوند. جلگه‌های غربی سیبری دارای معادن نفت و گاز طبیعی هستند.

از نظر تاریخی، در پایان سده 15، قبایل تاتار بر سرزمین‌های شرق کوه‌های اورال یا همین سیبری تسلّط یافتند. در 1582، مردم روس سپاهی تشکیل دادند و همراه با قزاق‌ها، تاتارها را شکست دادند. از زمان امپراتوری پتر یکم (1725-1672) تا زمان فروپاشی شوروی، زندانیان سیاسی و جنایتکاران محکوم به کار اجباری و آنانی که از سوی دولت برای جامعه خطرناک تشخیص داده می‌شدند را به سیبری اعزام می‌کردند.





























































































منبع: پرشین استار


  

پیام رسان

+ نظر شما در مورد تصویر برهنه منتشر شده گلشیفته فراهانی در مجله فیگارو و فیس بوک چیست؟ http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/22484_831.jpg

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
آذر 90[5] زمستان 90[11] دی 90[14] آرشیو خواندنیهای جالب[2] هفته آخر دی 90[1] برند های معروف جهان[1] تاریخچه حرم امام حسین(ع)-کربلا[1] مراسم تشییع جنازه رهبر فقید کره شمالی[1] بهمن 90[13] نادرترین عکس های رنگی از هیتلر و دوران نازی ها[1] تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی![1] تصاویـری هیجان انگیـز از مسابقـات رالـی داکـار 2012[1] نقاشی های بی نظیر[1] جوک های جدید پیامکی[1] خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان[1] تصاویر جالب و دیدنی از شکار لحظه های ناب[1] تصاویری از هنـدوستان و ساکنـان آن[1] جنـگل های رویـایی از سراسر جـهان[1] ماجرای رابطه جنسی کارگردان مشهور با دختری 13 ساله[1] مامان و بابا[1] قصر های با شکوه میلیاردر های جهان[1] لوکس ترین قطار دنیا[1] درگذشتگان نامی سال 2011[1] فرشته های کوچولو...عکس های زیبا از کودکان[1] داستانهای کوتاه و خواندنی[2] تصویر برهنه گلشیفته فراهانی[1] گفته های بهزاد فراهانی در مورد برهنه شدن دخترش گلشیفته فراهانی[1] تن فروشی دخترهای عربستانی در تانکر های نفت![1] پسری که کاندیدای دختر شایسته انگلستان شد![1] عکس صورت کتک خورده نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد[1] مجازات تجاوز پدر به دختر 3 ساله اش[1] ملکه زیبایی مراکش از بازیگری کنار کشید.[1] حمله مسلحانه دزدان نقابدار به بانک[1] برهنه شدن 3 زن اوکراینی برای اعتراض به سیاست های اقتصادی[1] کتایون ریاحی و لاله اسکندری در جشن مهر آفرین[1] میلیاردرهای خوشبو! جرارد و آلن ورثیمر[1] بیایید گذشته ها را فراموش کنیم...[1] 91[3] اردیبهشت 91[3] فروردین 91[1] اسفند 90[4] دی 93[1]
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ