سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

90/11/8
5:10 ع

 از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟

بهترین‌های CES 2012

قسمت اول: گوشی‌های موبایل


گوشی‌های موبایل در CES 2012 غوغایی به پا کردند، موتورولا، سامسونگ و سونی گوشی‌هایی برای ارضای اشتهای سیری‌ناپذیر به نمایش گذاشتند، نوکیا نخستین گوشی ویندوزی پشتیبانی‌کننده از شبکه 4G را معرفی کرد و اینتل هم پردازنده Atom کم‌مصرف خود را با به‌کارگیری آن در گوشی K800 شرکت چینی Lenovo به جهانیان شناساند.

HTC Titan II: این گوشی ویندوزی ، دوربین 16 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4.7 اینچی، پردازنده 1.5 گیگاهرتزی، لنز زاویه باز و دو فلش LED دارد، پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE از ویژگی‌های این گوشی است.



Lumia 900 نوکیا
با بدنه یکپارچه پلی‌کربناتی‌اش جلب توجه کرد، این گوشی صفحه نمایش 4.3 اینچی AMOLED دارد و نخستین گوشی ویندوزی است که از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند. پردازنده این گوشی 1.4 گیگاهرتزی است.



سونی
از اریکسون جدا شد و گوشی Xperia ion را با دوربین 12 مگاپیکسلی و نمایشگری که از عهده نمایش ویدئوهای با وضوح 720p برمی‌آید و پردازنده دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، گوشی شاخص دیگر این شرکت Xperia S بود که با صفحه نمایش 4.3 اینچی، دوربین 12 مگاپیکسلی و امکان ارتقا به اندروید 4 جلوه‌گری کرد.



گوشی Spectrum ال‌جی
، نمایشگر 4.5 اینچی با فناوری IPS دارد که رقیب فناوری ریتنیای آیفون محسوب می‌شود.



شرکت Huawei، دو گوشی Ascend P1 S و Ascend P1 را به نمایش گذاشت که هر دو صفحات نمایش سوپر AMOLED داشتند و بسیار کم‌ضخامت بودند. گوشی Ascend P1 S با داشتن تنها 6?6 میلیمتر ضخمات، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.



موتورولا، Droid 4
را به نمایش گذاشت، این گوشی که مجهز به اندروید 2.3 است، پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی دارد. داشتن یک کیبورد فیزیکی کشویی از مشخصات ویژه این گوشی است.



به نظر شما کدام یک از این گوشی‌ها، گوشی برتر CES بود؟ آیا گوشی دیگری در CES معرفی شد که شایسته حضور در فهرست برترین‌ها بود، ولی در این فهرست، نیامد؟

منبع : یک پزشک



بهترین‌های CES 2012

قسمت دوم : تبلت‌ها


به نظر می‌رسید که در غیاب اپل و آی‌پد در CES، شاهد سر و صدای فراوان از سوی دیگر سازندگان تبلت و رقبای اپل باشیم، همین طور هم شد، اما اگر فروش تبلت‌های اندرویدی اینقدر تحت الشعاع آی‌پد
نبود، می‌توانستیم حتی تبلت‌های شگفت‌انگیزتری را هم ببینیم.

اما فارغ از این مسئله، بیایید با هم بهترین تبلت‌هایی را که در CES 2012 معرفی شدند، مرور کنیم:

- Asus Memo 370T: این تبلت هفت اینچی مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Tegra 3، قیمت جالبی دارد: فقط 250 دلار!

این تبلت اندروید 4 را اجرا می‌کند، یک گیگابایت رم و 16 گیگ حافظه دارد. وضوح صفحه نمایش آن 1280 د 800 است و از فناوری خوب IPS بهره می‌برد. وزن این تبلت حدود 400 گرم است.



این تبلت، مجهز به خروجی میکرو HDMI و پورت میکرو USB است. دوربین پشتی آن 8 مگاپیکسلی است.

این تبلت زمانی که در سه ماهه دوم سال 2012 وارد بازار شود، با این مشخصات عالی و قیمت بسیار خوب، غوغایی به پا خواهد کرد، شاید به اندازه کیندل فایر در سال 2011!

- Acer Iconia Tab A700: این تبلت ، پردازنده چهارهسته‌ای دارد و مجهز به اندروید 4 است. وضوح صفحه نمایش این تبلت 1925 در 1200 است و می‌تواند به راحتی از عهده نمایش ویدئوهای 1080p برآید. دوربین پشتی این تبلت 5 مگاپیکسلی است.



Acer Iconia Tab A200 تبلت 10 اینچی، دیگری بود که با داشتن پردازنده دوهسته‌ای Tegra 2، قیمت مناسب 329 دلار دارد. این تبلت فعلا هانی‌کام را اجرا می‌کند اما امکان ارتقای آن به اندروید 4 وجود خواهد داشت.

- Excite X10 توشیبا: این تبلت اندرویدی 10.1 اینچی با بدنه آلومینیومی زیبایش، از پردازنده دوهسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. ضخامات آن 7.7 میلیمتر است، دوربین این تبلت 5 مگاپیکسلی است و صفحه نمایش با وضوح 1280 در 800‌اش از فناوری Gorilla Glass بهره می‌برد. این تبلت 16 گیگی در سه ماهه اول سال 2012 با قیمت 529 دلار وارد بازار خواهد شد. البته این تبلت نسخه 32 گیگی 600 دلاری هم دارد.



تبلت Excite توشیبا کم‌ضخامت‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود، اما باید دید ضخامت کم آن در کنار عملکرد متوسطش -در مقایسه با تبلت‌های برتر- خریداران را مشتاق به پرداخت بیش از 500 دلار برای آن خواهد کرد یا نه!

- IdeaPad S2 لِنوو: این شرکت چینی جاه‌طلب، تبلتی شبیه تبلت ترنسفورمر شرکت Asus را در CES به نمایش گذاشت.

تبلت IdeaPad S2 پردازنده 1.5 گیگاهرتزی دو هسته‌ای اسنپ‌دراگون دارد، صفحه نمایش آن از فناوری IPS استفاده می‌کند و 1280 در 800 میزان وضوح آن است.



وزن این تبلت کمی بیشتر از یک کیلوگرم، البته با احتساب قسمت داک است. وقتی تبلت به داک متصل باشد، می‌تواند 20 ساعت پیوسته کار کند، در غیر این صورت شارژش برای 10 ساعت کفاف خواهد داد.

- اما IdeaTab K2 لِنوو از جهاتی مشخصات سخت‌افزاری هیجان‌انگیزتری دارد، این تبلت هم اندروید 4 را اجرا می‌کند، اما مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Nvidia Tegra 3 است، این تبلت در پشت یک قسمت برای شناسایی اثر انگشت کاربرش دارد که در میان تبلت‌ها شاید وجود چنین چیزی بی‌نظیر باشد.



دوربین پشتی این تبلت 8 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش این تبلت هم از فناوری IPS بهره می‌برد، اما نسبت به IdeaPad S2 میزان وضوح آن بیشتر است و به 1920 در 1200 می‌رسد که بسیار قابل توجه است.

- IdeaPad Yoga شرکت لِنوو هم از نظر طراحی جالب‌ترین لپ‌تاپ/تبلت CES بود، این گجت که ویندوز 8 را اجرا می‌کند، البته یک پروتوتایپ یا نمونه اولیه است، این لپ‌تاپ/تبلت، 13.3 اینچی است، با 1.4 کیلوگرم وزن و 16.9 میلیمتر ضخامت، «یوگا» تبلت سبک و باریکی به شمار می‌آید.



چیز شاخص در این یوگا، همان طور که اسمش برمی‌آید این است که صفحه نمایشش را می‌توان در زوایایی مختلفی نسبت به قسمت کیبورد قرار داد و از این لحاظ توانایی چرخش نزدیک به 360 درجه را دارد.
به این ترتیب می‌توان آن را در 4 موقعیت مختلف قرار داد و بر حسب نیاز مورد استفاده قرار داد.

یوگا از پردازنده Ivy Bridge اینتل استفاده می‌کند، 8 گیگ رم دارد وحافظه‌اش از نوع SSD با ظرفیت 256 گیگ است.

یوگا در نیمه دوم سال میلادی جاری وارد بازار می‌شود و قیمت‌اش 1200 دلار خواهد بود.

خرید یوگا برای کسانی که مردد هستند لپ‌تاپ داشته باشند یا یا تبلت و همچنین کسانی که دوست‌دار سنتی ویندوز هستند، واقها مناسب به نظر می‌رسد.

- تبلت ضدآب Arrows Tab فوجیتسو: ویژگی شاخص این تبلت ضد آب بودن آن است. این تبلت 10.1 اینچی، پردازنده دوهسته‌ای دارد و اندروید 2.3 را اجرا می‌کند، با این تبلت حتی می‌توانید در حمام، «انگری بردز» بازی کنید!



- در انتها بد نیست تبلت جالب «فیونا» Fiona شرکت Razer را که البته فعلا در حد یک طراحی مفهمومی یا concept است را هم معرفی کنیم، این تبلت اگر وارد بازار شود، قیمتی کمتر از هزار دلار خواهد داشت.



به نظر می‌رسد که فیونا، نخستین تبلت ویژه گیم ویندوزی باشد. این تبلت از پردازنده Ivy Bridge اینتل و حافظه SSD ‌استفاده می‌کند. صفحه نمایش آن 10.1 اینچی با وضوح 1280 در 800 است.

بهترین تبلت اندرویدی که در سال میلادی جاری می‌توانید بخرید، چه تبلتی خواهد بود، یکی از تبلت‌های بالا؟ یا به دنبال آی‌پد 3، ترنسفورمر پرایم یا مثلا گلکسی تب 3 خواهید بود؟

منبع : یک پزشک



بهترین‌های CES 2012

قسمت سوم: اولترابوک‌ها

آیا با اوج گرفتن تبلت‌های تصور می‌کردید که به زودی شاهد مرگ لپ‌تاپ‌ها خواهید بود؟
نه! آنها زنده‌اند، البته به صورت تکامل‌یافته و در قالب اولترابوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها حیاتی دوباره یافته‌اند، طوری که درCES 2012، بیش از هر گجتی، صحبت از اولترابوک‌ها بود.

اینتل که تا به حال 150 میلیون پردازنده Sandy Bridge فروخته است، بسیار امیدوار است که با رونق گرفتن بازار اولترابوک‌ها بتواند پردازنده تازه‌تر Ivy Bridge خود را در دل آنها ببیند.

در این پست اولترابوک‌های برتر CES 2012 را با هم مرور می‌کنیم:

- Aspire S5 شرکت ایسر: این اولترابوک 13.3 اینچی است و نخستین لپ‌تاپی است که به صورت رسمی اعلام شده است که از فناوری تاندربولت که پیش از این فقط در مک‌ها بود، پشتیبانی می‌کند.

ضخامت Aspire S5، تنها 15 میلیمتر است که آن را مبدل به نازک‌ترین اولترابوک موجود کرده است. از آلیاژ منیزیوم در ترکیب بدنه این اولترابوک استفاده شده است. این لپ‌تاپ در پشت خود پنلی دارد که با برداشتن آن، تعدادی بیشتر پورت برای اتصال به وسایل جانبی آشکار می‌شود.



وزن این لپ‌تاپ تنها 1.35 کیلوگرم است و ادعا می‌شود که تنها در عرض 1.5 ثانیه سیستم عامل را بالا می‌آورد.

Aspire S5 پورت USB 3.0 دارد و حافظه‌اش از نوع SSD‌ است، در کنفرانس خبری ایسر، این شرکت به صورت قاطع اعلام نکرده است که از چه پردازنده‌ای در زمان به بازار آمدن این لپ‌تاپ استفاده خواهد کرد، اما به احتمال زیاد از پردازنده Core i5 یا i7 استفاده خواهد شد.

- سری IdeaPad U شرکت لِنوو: مدل U310 و U410 ، دو مدل شاخص این سری هستند که بهای پایه هر دو 599 دلار است، می‌توان بر حسب نیاز ویژگی‌هایی مثل حافظه SSD به میزان 64 گیگ یا هارد 500 گیگی یا پردازنده یک گیگی Nvidia GeForce 6210M را برای این دو مدل سفارش داد.

مدل U310، سیزده اینچی است و تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد و ضخامتش فقط 18 میلیمتر است، در حالی که مدل U410 1.9 کیلوگرمی است و ضخامتش 21 میلیمتر است.



- Envy 14 Spectre شرکت HP: این لپ‌تاپ 14 اینچی است و ضخامتش 21 میلیمتر است که قدری از اولترابوک‌های روتین، بیشتر است. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5 یا Core i7 استفاده می‌کند و هاردش 128 گیگی است.



این لپ‌تاپ با توجه به وضوح خوب صفحه نمایش می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که دوست دارند با لپ‌تاپ فیلم ببینند.

وزن Envy 14 Spectre، حدود 1.7 کیلوگرم است.

- نوبت می‌رسد به لپ‌تاپ‌های سری 5 سامسونگ، این لپ تاپ‌های در دو اندازه 13 و 14 اینچی تولید شده‌اند و از پردازنده نسل دوم Core i5 اینتل و کارت گرافیک Radeon HD استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌های، 8 گیگ رم دارند و زمان بوت آنها فقط 20 پانیه است.



- نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری 9 سامسونگ: این لپ‌تاپ‌ها دو نسخه 15 و 13 اینچی دارند. ضخامت نسخه 13 اینچی 12.9 میلیمتر و وزنش 1.16 کیلوگرم و ضخامت نسخه 15 اینچی 14.9 میلیمتر و وزنش 1.59 کیلوگرم است.

پیشرفت‌های نسل دوم لپ‌تاپ‌های سری 9 سامسونگ، چشمگیر هستند، از بین آنها می‌شود به کاهش وزن 180 گرمی، افزایش وضوح صفحه نمایش به 1600 در 900، بدنه آلومنیومی با طراحی زیبا و پورت‌های متعدد با دسترسی آسان اشاره کرد.



این لپ‌تاپ‌های 8 گیگ رم دارند و از حافظه SSD با ظرفیت 128 یا 256 گیگ استفاده می‌کنند.

زمان بوت این سری از لپ‌تاپ‌های زیر 10 ثانیه است، نسخه 15 اینچی می‌تواند با شارژ کامل 10 ساعت کار کند.

طراحی زیبای آئرودینامیک، از ویژگی‌های این سری است.

- XPS 13 شرکت Dell: ضخمیم‌ترین قسمت این اولترابوک 13 اینچی، 18 میلیمتر و نازک‌ترین قسمت آن 6 میلیمتر است. وزن آن کمتر از 1.36 کیلوگرم است. از پردازنده Core i7 بهره می‌برد و کیبوردش نور پشت‌زمینه هم دارد. حافظه‌اش از نوع SSD به میزان 128 یا 256 گیگ است.



شرکت دل را که خیلی دیر به مسابقه اولترابوک‌ها وارد شده است، نباید دست‌کم بگیریم، چرا که همین شرکت بود که چند سال پیش با Adamo، پیشگام ساختن لپ‌تاپ‌های جمع و جور شده بود.

XPS 13 در ابتدای سال میلادی جاری وارد بازار خواه شد و قیمتش زیر هزار دلار، احتمالاحدود 900 دلار خواهد بود.

- Z430 شرکت ال‌جی: طراحی فلزی زیبا، ضخامت 19.9 میلیمتری، استفاده از پردازنده Core i7 و بوت سریع باعث شد که این لپ‌تاپ 14 اینچی را در فهرست برترین اولترابوک‌های CES‌ بیاوریم.



- اما بد نیست که در انتها یادی از عجیب‌ترین لپ‌تاپ نمایشگاه CES 2012 بکنیم که گرچه به خاطر ضخامتش نمی‌توان آن را در دسته اولترابوک‌ها گنجاند، اما در عوض ویژگی‌های دیگری دارد که آن را شاخص می‌کند.

این لپ‌تاپ Nikiski نام دارد و اینتل تولدش کرده است، این لپ‌تاپ یک تاچ پد شیشه‌ای شفاف دارد که همه عرض پایین کیبورد را اشغال کرده است، وقتی این قسمت شیشه‌ای را با یک انگشت لمس می‌کنید مثل یک ترک‌پد روتین عمل می‌کند، البته نگران واکنش این ترک‌پد عریض موقع تایپ کردن نباشید، چون لپ تاپ هوشمند است و متوجه می‌شود که کف دست را بر ترک‍‌‌پد نهاده‌اید.



اما وقتی که لپ‌تاپ را می‌بندید قضیه جالب می‌شود و این قسمت شیشه‌ای مبدل به یک صفحه لمسی می‌شود که از طریق آن می‌توانید بعضی از کارها از جمله چک کردن ایمیل‌ها را انجام بدهید. به این ترتیب برای کارهایی مثل چک لحظه‌ای ایمیل، پیام‌های فیس‌بوک یا قرارهای کاری‌تان، نیازی نیست که لپ‌تاپ را باز کنید.



گرچه در تصویری بالا نمایی شبیه «مترو»ی ویندوز هشت را می‌بینید، اما باید بگویم که نسخه اولیه Nikiski تنها ویندوز 7 را اجرا می‌کند. قیمت این لپ‌تاپ 699 دلار است.

منبع : یک پزشک




ده تکنولوژی برتر از نیمه دی ماه


ددی ماه هم با رویدادهای بسیار فناوری از جمله نمایشگاه بزرگ CES 2012 به پایان رسید اما در این مطلب قصد داریم برترین تکنولوژی های هفته آخر دی ماه را برای شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

1. موس Thermltake Level 10 M

شرکت Thermaltake با همکاری با BMW و Designworks USA موسی را طراحی و تولید کرده اند که از نظر ظاهری به هیچ موسی که تاکنون دیده اید شبیه نیست. این موس که قرار است از دقت و راحتی بسیار بالایی برخوردار باشد قرار است در بهار آینده عرضه شود و اگر از طرح آن خوشتان آمده بهتر است بدانید این موس تازه اولین عضو از سری Level 10 است که قرار است کیبورد و لوازم جانبی دیگر هم به آن اضافه شود.



2. مچ بند Nike+ FuelBand


کمپانی مشهور Nike پنجشنبه محصول جدید خود را به نام مچ بند Nike+ FuelBand معرفی کرد که علاوه بر ظاهر زیبایش امکانات جالبی هم دارد. این مچ بند می تواند فعالیت های شما را دقیقاً زیر نظر بگیرد و انرژی مصرف شده شما را بر حسب کالری نمایش دهد و یا بر روی نوار FuelMeter اندازه بگیرد. همچنین تعداد قدم های شما محاسبه می شود و با نمایش رنگها متوجه می شوید چقدر به هدفتان نزدیک شده اید. با باز کردن این مچ بند می توانید آن را به پورت USB برای انتقال داده یا شارژ متصل کنید.



3. سقف های ماشین خورشیدی OLED


شرکت های BASF و Philips با همکاری یکدیگر نوع جدیدی از OLED های شفاف را ساخته اند که می توان از آنها برای سقف ماشین استفاده کرد. این OLED ها زمانی که آفتاب شما را اذیت می کند تیره می شوند تا مقدار مطلوبی از نور خورشید از آنها بگذرد. همچنین با ترکیب این OLED ها با سلول های خورشیدی می توان برای شارژ خودرو های الکتریکی نیز از آنها بهره برد. پیش بینی می شود این تکنولوژی تا سال 2015 وارد مرحله تولید عمده شود.


منبع: پرشین استار

 


  

90/11/2
8:0 ص

 

ضـرب المثل های جـالب دربـاره ازدواج


همونطور که می دونید، ازدواج یا همان پیوند زیبای زناشویی پیوندی آیینی‌است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد در مذاهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود و در نهایت به تشکیل خانواده منجر می گردد. البته هر شخصی دلایل متفاوتی برای وصلت‌کردن با همسر آینده اش دارد که همین نظرات متفاوت باعث شده تا در کل مسئله "ازدواج" مهم و پرطرفدار تلقی شود کمااینکه ضرب المثل ها و سخنانی پندآموز از اندیشمندان در این رابطه گفته شده که 70 مورد از آنها را در اینجا تقدیم شما دوستان
می کنم اما ناگفته نماند که بسیاری از این نکته ها جنبه شوخی و مزاح دارد و هیچگونه قصد ونظر خاصی مد نظر نیست.

1. هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت. (ضرب المثل آلمانی)

2.
مردی که به خاطر "پول" زن می گیرد، به نوکری می رود.
(ضرب المثل فرانسوی)

3.
لیاقت داماد، به قدرت بازوی اوست.
(ضرب المثل چینی)

4.
زنی سعادتمند است که مطیع "شوهر"باشد.
(ضرب المثل یونانی)

5.
زن عاقل با داماد "بی پول" خوب می سازد.
(ضرب المثل انگلیسی)

6.
زن مطیع، فرمانروای قلب شوهر است.
(ضرب المثل انگلیسی)

7.
زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند.
(ضرب المثل آلمانی)

8.
داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت.
(ضرب المثل لهستانی)

9.
دختر عاقل، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد.
(ضرب المثل ایتالیایی)



10. داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای. (ضرب المثل فرانسوی)

11.
دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر.
(ضرب المثل ایتالیایی)

12.
در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن.
(ضرب المثل آذربایجانی)

13.
برای یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی.
(ضرب المثل چینی)

14.
تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن.
(ضرب المثل چینی)

15.
اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر.
(ضرب المثل اسپانیایی)

16.
اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار.
(ضرب المثل ترکی)

17.
هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند.
(ضرب المثل اسکاتلندی)

18.
ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد.
(ضرب المثل اسپانیایی)



19. ازدواج، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است. (ضرب المثل فرانسوی)

20.
با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن.
(ضرب المثل آلمانی)

21.
اگر می خواهی برای یک روز معذب باشی مهمان دعوت کن. اگر می خواهی یک سال عذاب بکشی پرنده نگه دار و اگر می خواهی مادام العمر در عذاب باشی ازدواج کن!
(ضرب المثل چینی)

22.
زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند.
(ضرب المثل آلمانی)

23.
دوام ازدواج یک قسمت رویِ محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا.
(ضرب المثل اسکاتلندی)

24.
اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است.
(ناشناس)

25.
انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست، ولی میتوانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم.
(پرل باک)

26.
با زنی ازدواج کنید که اگر "مرد"بود، بهترین دوست شما می شد.
(بردون)

27.
با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید.
(سونی اسمارت)

28.
ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند، اگر خوب گرفت هر دو "زنده" می شوند و اگر "بد" شد هر دو می میرند.
(نیوتن)


29. ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ "شجاعت" می خواهد. (کریستین)

30.
تا یک سال بعد از ازدواج، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند.
(اسمیلر)

31.
پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید.
(فرانکلین)

32.
خانه بدون زن، گورستان است.
(بالزاک)

33.
تنها علاج عشق، ازدواج است.
(آرت بوخوالد)

34.
برای یک زندگی سعادتمندانه، مرد باید "کر" باشد و زن "لال".
(سروانتس)

35.
ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی، سه سال جنگ و سی سال تحمل!
(تن)

36.
شوهر "مغز" خانه است و زن "قلب" آن.
(سیریوس)



37. عشق، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق. (بالزاک)

38.
قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم.
(لرد لوچستر)

39.
مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند.
(بن بیکر)

40.
با ازدواج، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش.
(سینکالویس)

41.
خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید.
(پاستور)

42.
ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید.
(سقراط)

43.
قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن.
(دانشمند لهستانی)

44.
مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد.
(کارول بیکر)

45.
من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم.
(آگاتا کریستی)



46. هر چه متأهلان بیشتر شوند، جنایت ها کمتر خواهد شد. (ولتر)

47.
هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند.
(جانسون)

48.
زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست، تحمل کند.
(کینهابارد)

49.
اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند.
(شاو)

50.
وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه کنی، مهمان هایت را یک شب خوشحال می کنی و خودت را عمری ناراحت !
(روزنامه نگار ایرلندی)

51. تا قبل از ازدواج فقط مرگ می تواند دو عاشق دلداده را از هم جدا کند اما بعد از ازدواج تقریبا هر چیزی می تواند سبب جدایی آنان شود! (سامرست موام)

52.
ازدواج با یک زن مثل خریدن کالایی است که مدت ها مشتاقانه از پشت ویترین تماشایش کرده اید اما وقتی به خانه می رسید از خریدنش پشیمان می شوید.
(جین کر)



53. تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی. (شارل بودلر)

54.
زندگی زناشویی مثل تاتر است، مردم صحنه زیبا و آراسته آن را می بینند درحالی که زن و شوهر با پشت صحنه درهم ریخته و پرماجرای آن سر و کار دارند.
(فرانسیس بیکن)

55.
ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد.
(سانسکریت)

56.
ازدواج مثل شهر محاصره شده است؛ کسانی که داخل شهرند سعی دارند از آن خارج و آنها که خارج هستند کوشش دارند که داخل شوند!
(فرانکلین)

57.
ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد.
(مارک تواین)

58.
ازدواج مجموعه ای از مزه هاست هم تلخی و شوری دارد، هم تندی و ترشی و شیرینی و همینطور بی مزگی.
(ولتر)

60.
تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره آن اظهار نظر کنی
. (شارل بودلر)

61.
ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود.
(ماری آمپر)

62.
ازدواج کردن و ازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است.
(سقراط)



63. مجردان بیشتر از متاهلین درباره زنان اطلاع دارند چون اگر نداشتند آنها هم ازدواج می کردند! (اچ.ال.منکن)

64.
ازدواج برای کسانی که تصور می کنند صبح روز بعد از آن، آدم دیگری می شوند موضوعی ناامیدکننده است.
(ساموئل راجرز)

65.
قبل از ازدواج، مرد قبل از خواب به حرف هایی می اندیشد که همسر آینده اش گفته است اما بعد از ازدواج، مرد قبل از اینکه همسرش حرف بزند به خواب می رود!
(هلن رولان)

66.
خیلی بامزه است که هنگامی که زنان از ازدواج خودداری می کنند اسمش را می گذاریم عشق به استقلال اجتماعی اما وقتی مردان از ازدواج خودداری می کنند به آن می گوییم ترس از مسوولیت اجتماعی!
(وارن فارل)

67.
ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود.
(بورنز)

68.
ازدواج همیشه به عشق پایان داده است.
(ناپلئون)

69.
ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود.
(رولاند)

70.
زنان با این آرزو با مردان ازدواج می کنند که مردان تغییر کنند؛ که نمی کنند. مردان هم با این آرزو با زنان ازدواج می کنند که زنان تغییر نکنند؛ که می کنند!
(آلبرت انیشتین)



اما بشنوید از مقدمه ای جدید و شیرین منتسب به گلستان سعدی :


منت خدای را عزوجل که زن را قند و عسل قرار داد
همو که ازدواجش موجب محنت است و به طلاق اندرش مزید رحمت
هر لنگه کفشی که بر سر ما می خورد مضر حیات است و چون مکرر فرود آید موجب ممات
پس در هر لنگه کفشی دو ضربت موجود و بر هر ضربت آخی واجب
مرد همان به که به وقت نزاع، عذر به درگاه نساء آورد
ورنه زنش از اثر لنگه کفش، حال دلش خوب به جا آورد ...
شوهر و نوکر و کلفت و فلک درکارند
تا تو پولی به کف آری و یه ماشین بخری
شوهرت با کت و شلوار پر از وصله بود
شرط انصاف نباشد که تو مانتو بخری
...


  

پیام رسان

+ نظر شما در مورد تصویر برهنه منتشر شده گلشیفته فراهانی در مجله فیگارو و فیس بوک چیست؟ http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/22484_831.jpg

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
آذر 90[5] زمستان 90[11] دی 90[14] آرشیو خواندنیهای جالب[2] هفته آخر دی 90[1] برند های معروف جهان[1] تاریخچه حرم امام حسین(ع)-کربلا[1] مراسم تشییع جنازه رهبر فقید کره شمالی[1] بهمن 90[13] نادرترین عکس های رنگی از هیتلر و دوران نازی ها[1] تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی![1] تصاویـری هیجان انگیـز از مسابقـات رالـی داکـار 2012[1] نقاشی های بی نظیر[1] جوک های جدید پیامکی[1] خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان[1] تصاویر جالب و دیدنی از شکار لحظه های ناب[1] تصاویری از هنـدوستان و ساکنـان آن[1] جنـگل های رویـایی از سراسر جـهان[1] ماجرای رابطه جنسی کارگردان مشهور با دختری 13 ساله[1] مامان و بابا[1] قصر های با شکوه میلیاردر های جهان[1] لوکس ترین قطار دنیا[1] درگذشتگان نامی سال 2011[1] فرشته های کوچولو...عکس های زیبا از کودکان[1] داستانهای کوتاه و خواندنی[2] تصویر برهنه گلشیفته فراهانی[1] گفته های بهزاد فراهانی در مورد برهنه شدن دخترش گلشیفته فراهانی[1] تن فروشی دخترهای عربستانی در تانکر های نفت![1] پسری که کاندیدای دختر شایسته انگلستان شد![1] عکس صورت کتک خورده نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد[1] مجازات تجاوز پدر به دختر 3 ساله اش[1] ملکه زیبایی مراکش از بازیگری کنار کشید.[1] حمله مسلحانه دزدان نقابدار به بانک[1] برهنه شدن 3 زن اوکراینی برای اعتراض به سیاست های اقتصادی[1] کتایون ریاحی و لاله اسکندری در جشن مهر آفرین[1] میلیاردرهای خوشبو! جرارد و آلن ورثیمر[1] بیایید گذشته ها را فراموش کنیم...[1] 91[3] اردیبهشت 91[3] فروردین 91[1] اسفند 90[4] دی 93[1]
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ