سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/12/6
10:1 ع

جشنـواره نبـرد پرتـقال، یـادآور افسانـه مقـاومت در ایتـالیا


برای افراد ناآشنا به جشنواره سالانه پرتقال که در ایوریای شمال ایتالیا برگزار می شود شاید صرفا تفریح و نوعی نبرد فیزیکی بنظر برسد. اما برای آنهایی که با تاریخ این شهر قرون وسطایی آشنا هستند این جشنواره یادآور داستان افسانه ای مقاومت مردم این شهر در برابر ظالمان است. افسانه ی استبداد و جنگ برای آزادی، قرنهاست که در فرهنگ مردم این منطقه ریشه دوانده و آنها همه ساله با برگزاری جشنی خاص در قالب پرتاب پرتقال به سوی یکدیگر، در بزرگداشت این روز شرکت می کنند.

مردم شهر 25 هزار نفری ایوریا در شمال ایتالیا امسال هم به رسم هر سال در جشنواره جنگ پرتقال شرکت کردند و افسانه ی کهن سرزمین خود را بازسازی نمودند. در این مراسم، شرکت کنندگان در جنگ با صدای طبل در محل مقرر جمع شده و آماده آغاز نبرد می شوند. سپس ویولتا، ملکه ی جشن با کالسکه ی خاص خود از میان جمعیت گذشته و با عبور وی، جنگ آغاز می شود. بر اساس افسانه ی شایع میان مردم، در قرن دوازدهم میلادی، دختر یک آسیابان در مقابل زیاده خواهی یک کُنت ظالم که قصد کرده بود به تمام دختران مجرد شهر تعرض کند، ایستادگی کرده و در درگیری با وی سر او را از تنش جدا ساخته و با این عمل خود، شهر ایوریا را از ظلم و استبداد نجات داد. از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، این جشنواره با قوانین سختگیرانه ای به اجرا درآمده است.

به گفته یکی از شهروندان ایوریا : "این جشن جزء سنت های خانوادگی آنهاست و به پیشینیان آنها تعلق دارد". در این جشنواره تاریخی که به مدت سه روز برگزار می شود تیم های مختلف شرکت کننده در مسابقات پرتقال شرکت می کنند. با شروع مسابقه آسمان این شهر تاریخی با پرتاب پرتقال ها به یکباره نارنجی می شود و هزاران تماشاچی از پشت حفاظ های توری به تماشای این مسابقه می پردازند. این حفاظ ها برای محافظت تماشاگران از برخورد هزاران پرتقالی است که به این طرف و آن طرف پرتاب می شوند. با وجود این، هیجان حاکم بر این مسابقه آنقدر زیاد است که گاهی برخی از تماشاگران هم به آن ملحق می شوند.






















































منبع: پرشین استار


پیام رسان

+ نظر شما در مورد تصویر برهنه منتشر شده گلشیفته فراهانی در مجله فیگارو و فیس بوک چیست؟ http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/01/22484_831.jpg

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
آذر 90[5] زمستان 90[11] دی 90[14] آرشیو خواندنیهای جالب[2] هفته آخر دی 90[1] برند های معروف جهان[1] تاریخچه حرم امام حسین(ع)-کربلا[1] مراسم تشییع جنازه رهبر فقید کره شمالی[1] بهمن 90[13] نادرترین عکس های رنگی از هیتلر و دوران نازی ها[1] تسـت شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی![1] تصاویـری هیجان انگیـز از مسابقـات رالـی داکـار 2012[1] نقاشی های بی نظیر[1] جوک های جدید پیامکی[1] خـوب و بـد تلفـن همـراه برای کـودکان[1] تصاویر جالب و دیدنی از شکار لحظه های ناب[1] تصاویری از هنـدوستان و ساکنـان آن[1] جنـگل های رویـایی از سراسر جـهان[1] ماجرای رابطه جنسی کارگردان مشهور با دختری 13 ساله[1] مامان و بابا[1] قصر های با شکوه میلیاردر های جهان[1] لوکس ترین قطار دنیا[1] درگذشتگان نامی سال 2011[1] فرشته های کوچولو...عکس های زیبا از کودکان[1] داستانهای کوتاه و خواندنی[2] تصویر برهنه گلشیفته فراهانی[1] گفته های بهزاد فراهانی در مورد برهنه شدن دخترش گلشیفته فراهانی[1] تن فروشی دخترهای عربستانی در تانکر های نفت![1] پسری که کاندیدای دختر شایسته انگلستان شد![1] عکس صورت کتک خورده نیوشا ضیغمی در گشت ارشاد[1] مجازات تجاوز پدر به دختر 3 ساله اش[1] ملکه زیبایی مراکش از بازیگری کنار کشید.[1] حمله مسلحانه دزدان نقابدار به بانک[1] برهنه شدن 3 زن اوکراینی برای اعتراض به سیاست های اقتصادی[1] کتایون ریاحی و لاله اسکندری در جشن مهر آفرین[1] میلیاردرهای خوشبو! جرارد و آلن ورثیمر[1] بیایید گذشته ها را فراموش کنیم...[1] 91[3] اردیبهشت 91[3] فروردین 91[1] اسفند 90[4] دی 93[1]
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ